Agustus 25, 2013

Holiday Journey: Jam Gadang, Bukittinggi



     Anyone here knows something about Jam gadang? It's an old tower with a big clock on it, the major landmark / icon of Bukittinggi city. It's one of the most popular places at west sumatera. So some days ago I visited Jam Gadang with my cousins. Fun fun fun.

 
I'm not a fan of Minions doll, actually. 
Tapi boneka minions handmade ini memang catchy sekali ya..

     There's a market near the Jam Gadang which sells various accesories, shirts etc for souvernirs. My cousins and I bought so many things. accesories, T-shirts, bracelets, magazines, books, novels, comiks, snacks, foods, etc. And I also bought a super cool hologram black glasses. What do you think? LOL.

See ya in the next post!
Toowhit Toowhoo!!

14 komentar:

  1. jam gadang sudah lama saya dengar sejak kecil....ingin sekali berkunjung langsung ke bukittinggi utk melihat jam gadang......eh minion juga lagi ngetop di sana ya....luarbiasa :-)

    BalasHapus
  2. efek fotonya oke jugaaa

    nice trip

    BalasHapus
  3. Wah, bangunan itu populer bangettt. Kalau nggak salah dulu pernah kebakar, lalu dibangun lagi, ya....

    Ooh, ternyata di sekitarnya ada pasar gitu....

    BalasHapus
  4. whoa, Aul. you look so CHOK. it's Cantonese for Cool :P LOL

    BalasHapus
  5. I like the effect of the photo.. Gotcha the nostalgic impression... WOndrous

    BalasHapus
  6. Ah, jadi pengen ke bukittinggi lagi.. Aku dah dua kali ke sana, makanannya enak2 :9

    BalasHapus
  7. wow, coincidentally I track this cursor on your ear..
    It's looks like earring ^^
    Congrats to your journey and minion so popular right now :)

    BalasHapus
  8. kyaknya pas lebaran ksana ya aul??
    ramenya..:D

    BalasHapus
  9. hai kak Aul, gimana kabar?
    udah lama aku nggak mampir ke sini, makin kece aja blognya.
    di gadang sama ramenya dengan kota tua ya, rameee banget, seru!
    kaca matanya keren tuh, bisa sekalian dijadiin papan catur

    BalasHapus
  10. Itu Minions nya jadi dibeli gak?
    Hehe

    BalasHapus
  11. Cool. Hope one day i could go to visit Padang. Jam gadang, bukittinggi.

    BalasHapus
  12. Kalau di Malang ada dek kayak gitu, tapi hanya ada pas hari Minggu doang. Namanya 'Pasar Minggu' :D

    BalasHapus
  13. setiap daerah yang biasanya banyak orang berkunjung ke sana, pasti ada hari-hari tertentu yang dibanjiri pedagang.

    dan saya juga sering datang ke tempat seperti itu. banyak barang-barang yang keren tapi murah :D

    BalasHapus

Thanks for dropping by!
Leave some comments here if you want. Use your gmail or blogger or google account to comment. If you do not have one, choose Name/URL.

For private comments or questions just send me email to Aulhowler@yahoo.com

Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...